Chocolate Bliss Cheesecake- chokladcheesecake


Jag både simmar och rullar mig i olika bakverk och denna cheesecake är inget undantag. Jag ålar mig som en ål som leker i Sargassohavet fast i en krämiga choklad cheesecake. Det sägs att ålen dör efter leken och skulle jag dö efter denna kaka så må det vara. Baka och lek.

Chocolate Bliss Cheesecake

Ingredienser
18 OREO Chocolate Sandwich Cookies (finns i välsorterade ICA-butiker)
2 matskedar smält smör
625 gr Philapelphia Cream Cheese
3/4 cup socker
1 tesked vanillinsocker
225 gr Marabou mörk choklad
3 ägg

Tillagningsdirektiv
Slå på ugnen på 160 grader.
Krossa OREO-kakorna och blanda med det smälta smöret. Använda gärna en mixer för att få en jämn blandning.
Täck botten på en spring-form med kaksmuleblandningen.
Blanda Philadelphiaosten med socker och vanillinsocker i en skål. Smält chokladen och rör ner den i ostsmeten, Rör ner ett ägg i taget och rör till en jämn smet. Häll smeten över kakbotten och grädda i 55 minuter i nedre delen av ugnen. Mitten av kakan ska fortfarande vara lös när man tar ut den. Låt den vila i minst 4 timmar i kylskåpet innan den avnjutes. Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Cattis

Hej jag undrar hur mkt 3/4 cup är i svenska mått? =) tack

2012-02-28 @ 16:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0