Hemmagjord hummus


Hummus.

Ai Caramba! Någon dansar flamenco i käften på mig. Det rycker, hoppar och vibrerar. Jag har gjort egen hummus med dubbelt så mycket vitlök. Trots en viss överstyrka av vitlök är det makalöst gott och jag skulle kunna hålla igång dansfestivalen i munnen hela kvällen. Bara mata mig själv med mer, mer,mer MEEEER!!! Men, jag måste ju även tänka de möten jag ska sitta i imorgon utan att de övriga deltagarna rekommenderar att vi tar mötena via länk istället. Det kanske redan är för sent förresten.
Nåja, i ett ögonblick tog jag det sista paketet med kikärtor och gjorde följande för att uppleva denna rytmiska lek i gapet.

Ingredienser
190 gr naturella kikärtor (den lilla förpackningen Zeta)
2 msk olivolja
0,5 msk vit balsamico (eller annan vinäger)
2 msk persilja
2 stoooooora vitlöksklyftor
salt och peppar efter smak

Tillagning
Ner med allt i mixern och kör tills du får en konsistens du föredrar.

Läs även andra bloggares åsikter om Hummus, kikärtor.

Kommentarer
Postat av: karin - trattoria

åh så gott!

2011-08-06 @ 13:55:04
URL: http://trattoria.blogg.se/
Postat av: Pauline Emilia

Mmm, mums! :D

2011-08-08 @ 11:31:35
URL: http://paulineemilia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0