Mogen rysk tomat


"Rysktomat"

Min första "ryska" tomat har mognat, precis så grön-orange som den ska vara. Jag vet inte vad sorten heter men personen jag en gång fick den av sa att den var rysk. Frågan är bara om den kommer från Tjernobyl-området med tanke på dess utseende. Det är alltid den första tomaten på plantan som får det mest abnorma utseende, allt ifrån att den blir som en ring med hål i mitten till att den blir veckad värre än farmors garbardinkjol. Goda är dem i alla fall om än lite mjöliga. Jag hoppas bara att det inte är miljön i mitt växthus som skapar någon form av deformation. Jag kanske har en liten läckande kärnreaktor i närheten... eller inte...
I år ska jag koka in tomater, precis så som Camilla Plum gör i sitt program. Det ser så himla gott ut och fin fint att värma en frusen mage med i vinter.
Läs även andra bloggares åsikter om Tomater, odla tomater, odling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0