Kanelbullar



Om jag någon gång, må Gud förbjuda, skulle behöva välja att fortsättningsvis bara njuta av ett fikabröd så måste det nog bli en klassisk kanelbulle. Jag har hittills under mina 36 jorde-år inte tröttnat på bullar och kommer förhoppningsvis inte göra det heller. Det funkar liksom alltid och framförallt nybakade. Jag vet inte om det är varma barndomsminnen som får mig att njuta av denna skapelse men det är nog en kombination av det, konsistensen och smaken.
Trots detta är det inte ofta jag bakar bullar, men idag blev det gjort mellan jobb-passen. Jäkligt skönt att ha hemma i frysen och plocka fram när det behövs. Inga krusiduller utan jag följde bara ett klassiskt vetebrödsrecept från kokboken jag fick på hemkunskapen. Det är klart att det ryckte lite i pimpningsgenen men ibland är det klassiska enkla det bästa. Nåja, må det i alla fall bli många år till med kanelbullar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0