Cheesecakebrownie - brownie med smak av cheesecake


Cheesecake, brownie och småkaka i ett.

Om man nu verkligen älskar småkakor, verkligen älskar brownies och verkligen, verkligen älskar cheesecake så varför inte kombinera detta i en och samma kaka? Jag kombinerade det i samma kaka och det blev gott... jätte gott. Jag har bara kombinerat två existerande recept så det är inte så revolutionerande som man kanske önskade att det var.

Jag använde mig av mitt tidigare recept på brownies med shortbred crust. Till detta gjorde jag en färskostsmet av följande:

Ingredienser

225 gr Philadelphia ost
1 ägg
0,5 dl ströscoker

Tillagningsdirektiv

Vispa samman alla ingredienser till en jämn smet. Efter du följt receptet på brownies häller du på färskostsmeten på chokladlagret och rör försiktigt med en sked för att blanda smetarna med varandra. Grädda i ugnen på 175 grader i 20 minuter eller tills kakan blir fast.

Just vid detta tillfälle gjorde jag dubbelsats och använde en ganska stor form.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: matilda

Såg riktigt gott ut :)

2011-04-05 @ 21:54:04
URL: http://claesdotter.blogg.se/
Postat av: Fia

Det där såg riktigt gott ut!

2011-04-06 @ 00:23:03
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0