Att kapitulera i duschen

Det finns ett par tillfällen i livet då det man bör inse att det är dags att kapitulera.  När strömmen går och du står i duschen är ett exempel. Givetvis sker detta under den mörka delen av dygnet då du inte kan se ett dyft med dina Timotei-shampo-fyllda ögon. Luften vibrerar av en total tystnad och du inser att din sista stund i detta jordeliv är kommen. Naturligtvis har du sett alla tänkbara thrillers där en duschande person blir brutalt slaktat, ofta med en vass kockkniv i handen på en vattenkammad och handskbeklädd man. Hur stark din överlevnadsinstinkt än är har du ingen chans. Jag menar, i vilken film har den duschande personen klarat sig?
Nej, den dagen strömmen går och jag står i duschen så lägger jag mig ner som en död fisk, jag kapitulerar, det finns inget jag kan göra. Den bestialiske mördaren har brutit strömmen och är på väg in. Jag behöver inte ens den karaktäristiska musiken, jag förstår mitt öde. Nåja, jag är ju i alla fall ren när så är dags.

Dags att baka något till helgen kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0