Planteringsdags



I år har jag blandat min egen såjord. Hälften planteringsjord, hälften sand. Jag hoppas att plantorna ska slippa betongklumpen som annars bildas runt de späda rötterna. Det är ju inte så att jag önskar livet ur dem, tar tag om plantan och dess betongklump med min byggkran och släpper dem i sjön och hoppas att beviset ska sjunka till botten. Nej, nu hoppas jag att de utvecklas bättre i mitt kylslagna hus från 1938. Det är därför jag planterar redan nu. De har det inte så varmt och gott när de väl kommer upp och behöver ha sin tid att utvecklas.
Jag har nu satt paprika, aubergin, chili och att par sorters tomater. Ser fram emot när varenda fönster är belamrat av små plantor. Läs även andra bloggares åsikter om Plantera, så frö, jord, såjord, tomater, paprika, aubergin, chili.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0