Creamy Peach Coffee Cake- persikokaka


Min Amerikaresa fortsätter. Me like.
Detta kan vara det bästa recept jag hittat ever.
Om jag hade haft ett badkar hade jag badat i krämiga persikokakor, legat på mage och övat crawlsim samtidigt som jag åt för fulla munnar. Badankor och tvättsvampar hade flugit all världens väg. Jag hade vänt mig över på rygg och övat ryggsim med ett fånigt leende på läpparna och tagit alla simmärken som finns. Så god är denna kaka. Prova.

Creamy Peach Coffee Cake

Ingredienser

Kakan
2 1/4 cups flour
3/4 cup sugar
170 gr cold butter
1/2 teaspoon baking powder
1/2 teaspoon baking soda
1/2 teaspoon salt
3/4 cup sour cream (gräddfil)
1 egg, beaten
1 1/2 teasponns almond extract (bittermandelarom)

Fyllning
225 gr cream cheese 
1/2 cup sugar
1 egg
1 bruk konserverade persikor
1/2 cup silvered almonds (mandelspån)

Tillagningsdirektiv

Blanda mjöl och socker i en stor skål. Skiva ner smöret och blanda allt till en smuldeg. Ta ur 1 cup av smuldegen och ställ åt sidan. Blanda bakpulver, bikarbonat och salt och blanda sedan ut det i smuldegen. Ha sedan i gräddfil, ägg och bittermandelarom och bland till en jämn smet. Lägg över smeten i en smord form med avtagbara kanter och dra upp smeten en bit på kanterna med en slickepott.

Blanda därefter cream cheese, socker och ägget i en skål till en slät smet. Lägg över smeten i formen, skiva persikorna i skivor och lägg dem i en ring på smeten. Lägg därefter på den kvarvarande smuldegen och sist mandelflagorna.
Grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader i 55- 60 minuter. Låt vila minst en timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0