Kikärtor- hummus


Kikärtor.

Först hände ingenting, sedan ingenting, därefter lite grann, sedan lite mer och till slut kom små vita sköra blommor. Blommor som till en början inte verkade bli befruktade, helt ratade av alla flygfän som gottade sig på varenda ogräs min trädgård är fylld av. Tydligen var det något som ändå förbarmade sig över ärtväxten och flög från blomma till blomma för nu har skidorna kommit. Yay! Varje skida innehåller två kikärtor, precis enligt beskrivningen på fröpåsen. Det blir alltså inga mängder men kanske några matskedar hummus i slutändan. Jag får alltså anledning att återkomma om detta.

Kommentarer
Postat av: Amjed

Hej,



Jag läser i Uppsala universitet och behöver din bild av kikärtor. Kan jag använda mig utav din bild?



Hälsningar Amjed

2011-10-20 @ 10:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0