Blommande rosor i november

Jag tycker de bruna perioderna på året, dvs sen höst och tidig vår, är de perioder som känns tyngst. Det är som ett lock som försöker trycka ner mig i en för liten kastrull (möjligtvis en lite udda liknelse). Eftersom jag inte vill tillbringa min tid i en för liten kastrull så hoppas jag att de första snöflingorna snart ska falla. Jag längtar efter sträng kyla så att man får bylta på sig och nästan rulla ut, känna hur det biter i ansiktet, hur det luktar snö och höra hur den packade snön knarrar under fötterna. just nu känns det dock ganska avlägset och därför får de blommande rosorna i november vara den lilla ljusglimt som lyfter locket en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0